Air France organiseert zijn Content Factory

13 July 2016
Martial

dans-ta-pub-air-france-is-in-the-air-plane-avion-campagne-pub-betcAir France bundelt alle competenties inzake contentproductie van de organisatie in een structuur die Content Factory werd gedoopt.

Air France wil via elk kanaal en elke drager aanwezig zijn. En overal waar potentiële klanten zich ophouden. Om dat te bereiken heeft de luchtvaartmaatschappij een departement opgericht dat zich uitsluitend toelegt op de productie van marketingcontent. In deze Content Factory worden alle vereiste competenties samengebracht.

Alle content van het merk produceren

De teams van de Content Factory hebben de taak om alle content van het merk voor alle gebruikte kanalen te produceren. De identiteit van het merk wordt nauwkeurig omschreven door een welbepaald kader en een heldere redactionele positionering. Met deze instrumenten slaagt elk teamlid erin om het imago van Air France te versterken via een zeer divers aanbod aan content, telkens aangepast aan de segmenten die samen de doelgroep van de onderneming vormen.

Van de medewerkers van de Content Factory wordt geëist dat ze polyvalent zijn en in staat om marketingcontent voor alle soorten media en dragers te produceren, steeds met dezelfde hoge kwaliteit.

Waarom contentproductie centraliseren?

De contentproductie van een merk centraliseren biedt talrijke voordelen:
● eenvoudiger om een gemeenschappelijke taal voor het merk te ontwikkelen;
● meer coherentie in taal en communicatie;
● betere uitgavenbeheersing wanneer bepaalde content op allerlei manieren wordt gebruikt, bijvoorbeeld aangepast aan de segmenten van de doelgroep;
● grotere flexibiliteit en groter vermogen om snel in te spelen op de actualiteit;
● …

Kwaliteit van de aangeboden content

Met zijn Content Factory versterkt Air France zijn positie als expert in “corporate” communicatie. De maatschappij beschikt nu over een geducht wapen om haar ambities waar te maken, ook inzake kwaliteit!

In april van dit jaar publiceerde L’ADN een merkprofiel van Air France, waaruit blijkt dat de luchtvaartmaatschappij inspanningen levert om op een andere, meer gepersonaliseerde manier met haar doelgroep te communiceren.

Air France wil zich onderscheiden van de lowcostmaatschappijen en voldoende afstand nemen van concurrenten die in een prijzenslag verwikkeld zijn. Daarom gaat de maatschappij het gesprek aan met haar potentiële klanten, door middel van een dromerige campagne en een meesterlijke baseline: “France is in the air”!

Met haar contentstrategie en de middelen die ze ervoor vrijmaakt, verkeert luchtvaartmaatschappij Air France letterlijk in hogere sferen!

Tags: Stratégie,