Gedaan met liken op Facebook. Wij willen liefde!

10 March 2016
Martial

Chevrolet_LikestoLove16Op Twitter was de favoriet-functie nog maar net vervangen door een like-knop, of daar kwam Facebook al opzetten met alternatieve ‘vind-ik-leuk’-mogelijkheden. Surfers kunnen sinds 24 februari 2016 hun reacties op Facebook een veel persoonlijker toets geven. Biedt dit ook de merken nieuwe kansen? Kunnen ze de betrokkenheid van de consumenten vergroten met emotieknoppen? Ondertussen is Chevrolet blijkbaar iedereen te snel af …

Op 24 februari 2016 ontdekten gebruikers van het populairste sociaal netwerk van het web plots nieuwe mogelijkheden om te reageren op posts van vrienden, bekenden of fanpagina’s. Gebruikers hebben nu de keuze uit ‘Liefde’, ‘Triest’ en ‘Boos’ – en de knoppen ‘Haha’ en ‘Wow’ mogen we zeker niet vergeten – om gepast te reageren op alles wat ze zien voorbijkomen op de tijdlijn. De nieuwe emoji’s van Facebook zijn beslist een verrijking. Wij vermoeden dat Chevrolet zat te wachten op deze social media buzz om een campagne voor de Malibu 2016 te lanceren.

Vlak na de lancering van de Facebook-reactieknoppen kwam het Amerikaanse automerk Chevrolet op de proppen met de videocampagne From Like to Love | Chevrolet”. De nieuwe reactieknoppen zijn een buitenkans om de consumenten nauwer bij het merk te betrekken, vond Chevrolet. En het lanceerde:

“It’s time to love”, by Chevrolet.

Emoties staan voor betrokkenheid.

Geen enkele communicatie- of marketingspecialist zal ons tegenspreken: als je erin slaagt om bij mensen emoties op te wekken zoals blijdschap, trots of het gevoel tot een groep te behoren, dan zijn ze bereid om zich te binden. Sommige merken, zoals Coca-Cola, Oreo of Starbucks, kennen en beheersen perfect deze technieken voor grotere klantentrouw. Zij zijn doorgestoten tot de ultieme categorie van de love brands. Zij onderhouden met hun doelgroep een bijna liefdevolle emotionele relatie, gekenmerkt door een zeer sterke betrokkenheid.

Sinds 24 februari 2016 kunnen internetgebruikers met emoji’s reageren op Facebook-posts. Gaan de surfers zich dankzij de nieuwe knoppen ook nauwer betrokken voelen bij de merken? De toekomst zal het uitwijzen. Chevrolet deed alleszins al een verdienstelijke poging. Wie volgt?

Bron: Creapills.com

Tags: campaign,