Is growth hacking iets voor u?

18 July 2016
Martial

Is growth hacking, een techniek die snelle groei op de voorgrond plaatst, nuttig voor uw contentstrategie?

Spreek met een marketingexpert en binnen de kortste keren heeft hij het over growth hacking. In de term zitten de woorden “groei” en “computerkraken”, maar wat betekent hij eigenlijk? En op welke manier kan deze techniek nuttig zijn voor uw contentstrategie?

Wat is growth hacking?

Een hacker is iemand die computers kraakt, maar hier gaat het eerder om het hacken van de traditionele marketingpraktijk. De aanhangers vinden dat ze alleen op deze manier de “groei” van een commerciële activiteit sterk kunnen stimuleren tegen lage kosten.

Een specialist in growth hacking zal proberen om op het web met diverse voordelige hefbomen de conversieresultaten van zijn business op te krikken. Denk daarbij aan technieken zoals zoekmachineoptimalisatie (SEO), newsletters of communicatie op de sociale media.

Growth hackers zijn dus dappere marketingmanagers met een neus voor nieuwigheden die de nieuwe media op hun duimpje kennen, weten hoe ermee om te gaan en inzicht hebben in hun respectieve doelgroepen. Zij wagen zich aan nieuwe marketingtechnieken, die vaak voortbouwen op het verleden en tegelijk voorzien in de huidige economische behoeften.

Content die sterke groei bevordert

Dus inderdaad, growth hacking is echt iets voor u! Het is immers nuttig voor al wie de opdracht heeft om marketingacties op te zetten en zo voordelig mogelijk welbepaalde doelstellingen te bereiken! U bepaalt er ook mee welk kanaal de grootste groei oplevert.

Verspreid de juiste content op het juiste moment

Als u uw resultaten wil optimaliseren en daarbij vooral naar groei kijkt, dan is uw contentstrategie essentieel. U dient content te produceren die op het meest geschikte moment nauwkeurig is afgestemd op een slim gesegmenteerde doelgroep.

In “A rendezvous with Japan’s top growth hacker” verklaart Kent Kajitani: “In order to onboard users, you should make an AHA moment happen. An AHA moment is a moment when a user gets excited over your product and finds value in it.”

Growth hacking is niet zomaar een trend. Het blijft wereldwijd resultaten opleveren in talrijke activiteitssectoren. Bent u klaar voor die (r)evolutie?