Laat uw klanten niet in de steek tijdens de vakantie!

27 June 2016
Martial

Tijdens de zomermaanden ligt het tempo wat lager, maar de economie valt zeker niet stil. Is een kalme periode trouwens niet ideaal om uw nieuwsbrieven of
e-mailings onder de aandacht te brengen? Wij geven u 4 goede redenen om niet te stoppen met verzenden.

  1. Uw publiek heeft meer tijd om te lezen

Niemand gaat twee maanden aan één stuk met vakantie en zelfs één maand is zeldzaam. In de zomermaanden moet uw doelgroep minder e-mails verwerken en gaat het er op het werk meestal iets gezapiger aan toe. En dus komt er wat meer tijd vrij om uw boodschappen te lezen.

  1. Het terrein ligt open …

Veel bedrijven stoppen hun verzendingen in de vakantie, eigenlijk zonder er veel bij na te denken. In de mailboxen van uw doelgroep moet u dus minder opboksen tegen uw concurrenten. Profiteer van die situatie om uw slag te slaan.

  1. Bewijs uw kwaliteit met continuïteit

Natuurlijk zal niemand u verwijten dat u tijdens de vakantie geen nieuwsbrief hebt uitgestuurd. En toch … Een volgehouden publicatiefrequentie wordt in elk geval aangevoeld als een bewijs van kwaliteit.

  1. Gouden tip: verstuur uw e-mailing 15 werkdagen later opnieuw!

In de vakantiemaanden blijven mensen gemiddeld een 10-tal werkdagen weg van hun werk. Check daarom wie van uw geadresseerden na 15 werkdagen uw e-mailing niet heeft geopend en verstuur ze opnieuw. U vergroot zo uw kans om iedereen in de beste omstandigheden te bereiken.