Als openbare werkgelegenheidsdienst van Brussel merkte Actiris dat zijn institutioneel imago alleen maar onverschilligheid opriep bij zijn voornaamste doelgroep. Newsmaster kreeg in februari 2019 de opdracht om met contentmarketing 3 doelstellingen te bereiken.

KlantActirisJaar2019AwardKortom AwardShare:

Yes Actiris

3 belangrijke doelstellingen

  • Actiris positioneren als onmisbare speler inzake werkgelegenheid

  • Het institutionele imago van de openbare dienst opfrissen

  • De expertise van de Actiris-medewerkers belichten

het antwoord van NewsMaster
de blog « Yes »

  • Ultrapositieve branding - “alles is mogelijk” - om daadkrachtig op zoek te gaan naar een baan.

  • Content toegespitst op 4 situaties: een eerste job, opnieuw werk vinden, je loopbaan heroriënteren, je motivatie versterken.

  • Uitnodigende content die de lezer systematisch aanzet om in actie te komen en aan programma’s deel te nemen.

  • Een blog met content op maat van de 4 doelgroepen.

  • Owned & paid media werden gecreëerd of herwerkt voor maximale impact.

De mediastrategie van YES! steunt op continuous campaigning, evenwichtig gespreid over alle doelgroepen, met een sterke push in de lanceringsfase. Prominente figuren worden ingeschakeld om aantrekkelijke content te verspreiden. Keuze voor een verfrissende creatieve strategie met een knipoog en een grote digitale geloofwaardigheid.