Hoe boost u uw bedrijfsimago op LinkeIn

In tegenstelling tot andere sociale media is het op LinkedIn mogelijk om content te posten en uw bedrijf onder de aandacht te brengen zonder te betalen. Grijp die unieke kans en put uit onze tips om uw bedrijfsimago en/of werkgeversimago te verbeteren.

  1. Post dagelijks

Merken die elke week content posten op hun LinkedIn-kanaal, met een systematische aanpak, verdubbelen hun engagementscore. Als ze dat dagelijks doen, stijgt hun succesratio nog aanzienlijk. Het beste tijdstip is tussen 7 en 10 u ’s ochtends, bij voorkeur van maandag tot vrijdag.

  1. Dit is een “sociaal” platform, profiteer van die eigenschap

Ruim onder uw posts plaats in voor commentaren die reacties uitlokken en discussies op gang brengen. Voeg hashtags toe en check eerst in de zoekmotor van LinkedIn of ze populair zijn. Hashtags lenen zich uitstekend om relevante content op te sporen. Door in uw LinkedIn-posts hashtags te gebruiken, helpt u volgers om interessante gesprekken te ontdekken en krijgt u de kans om er zelf aan deel te nemen. Dit versterkt uw imago als dynamisch bedrijf bij een voor u relevant publiek.

  1. Deel rijke content

LinkedIn levert het bewijs dat posts met beelden en video’s succesvoller zijn dan posts met alleen tekst. Video’s genereren vijf keer meer engagement dan andere contenttypes en als een post beelden bevat, dan levert hij gemiddeld 98% meer commentaren op. Gepersonaliseerde beelden stimuleren het engagement nog meer. Ga dus liever niet aankloppen bij beeldbanken. Niet alleen illustraties zijn nuttig om uw posts te versterken, ook PDF’s, PowerPoints of SlideShare-bestanden komen in aanmerking.

  1. Doe uw voordeel met info van de LinkedIn Page

 

Op de analysepagina, die deel uitmaakt van uw LinkedIn-pagina, vindt u engagement metrics voor al uw posts naast vele andere gegevens, onder andere over de betrokkenheid van uw doelgroep. Deze statistische gegevens zijn in meer dan één opzicht nuttig. Een analyse van de interacties helpt u bijvoorbeeld om uw content te verfijnen. En als u de effectiviteit van uw posts verbetert, merkt u ongetwijfeld een algemene engagementsverbetering in de loop van de maanden.

  1. Medewerkers versterken uw boodschap

Als uw medewerkers bedrijfscontent delen op hun eigen account, dan ontstaat er een aanzienlijk multiplicatoreffect! Geschat wordt dat het bereik van de boodschap dan 10 keer groter is dan wanneer het bedrijf ze alleen verspreidt. Uw medewerkers geven niet alleen meer weerklank aan uw boodschap, maar verrijken uw imago met een aura van authenticiteit en betrouwbaarheid.